Monday, February 16, 2009

TOLONG MAKTOK SAPU DAUN KERING...

Pagi ni kakak dengan abang2 dah pegi sekolah..... tinggal saya sorang jer kat rumah... jadi saya mengambil keputusan untuk menolong Maktok menyapu daun2 kering kat belakang rumah Maktok tu.... eeeyah....eeeyah.... susah juga ye nak sapu daun2 ni... kita sapu kemari dia lari kesana... kita sapu kesana dia lari kemari..... isyyy....


Hmmmm.... susah betullah penyapu ni.... asyik berterabur je lidi2 nya...
Tapi takpe lah... biar saya cuba lagi sekali...

Haa... banyak nya daun yang nak kena sapu.... nengok tu... betapa banyaknya daun yang dah saya kumpul...

Fuh.... berfeluh-feluh saya dibuatnya..... penat jugak nih... dah le selipor saya besar yang amat... sebenornya itu bukan selipor saya...tapi selipor kakak saya....saya memang suka pakai selipor kakak saya....

Ooohhhh.... dah le tu.... penat sungguh... malas dah saya nak menyapu lagi...


selepas penat menolong Maktok, saya pun diupah oleh Maktok dengan sekotak susu.... hmmm....sedddapppnya...
Lepas tu saya pun mandi dan menukar baju..... kemudian saya pun tak sedar apa yang terjadi lagi.... zzzzz.....zzzzzz.....