Wednesday, April 7, 2010

ANAKANDA KU JATUH

Petang semalam lepas balik dari ambil abang Aniq dari sekolah saya nampak Hilmi baring di sofa sambil menutup mukanya dengan bantal... bila disuruh mandi dia pun mengalihkan bantal dari muka dia... masa tu le baru perasan yang bibir dia merekah dan bengkak semacam.
Saya : kenapa bibir Mi tu?
Hilmi : tadi jatuh kat sekolah agama...
Saya : camana boleh jatuh?
Hilmi : tak tau.... (dgn suara yang mula menahan sebak)
Saya : tak kan tak tau... takkan tiba2 je Mi jatuh... kawan tolak ke?
Hilmi : tak lah... tadi Mi main kejar-kejar...
Saya : ooooooooo....... patutlah.....
Hilmi : tak de..... tadi masa rehat main kejar2 dgn kawan pastu masa Mi lari tiba2 je jatuh sendiri... pastu kena batu kat atas jalan...
Saya : kat mana lagi sakit? (sambil memeriksa bahagian anggota lain yang mungkin luka)
Hilmi : lain tak de.... ni je (sambil menunjukkan tapak tangan dia yang luka sikit mungkin semasa menahan diri dari tersembam)
Hilmi lagi : .... dengan niii.... (sambil menunjukkan gigi dia yang dah sompek...)
Saya : Ya Allah... sampai sompek gigi... macamana ni... dah le gigi kekal pulak tu... isyyy...isyyy....isyyy....
Moral of the story... jagalah gigi anda dan gosoklah gigi selalu... jika tidak your gigi will end up looking like this ... nengok tuh... dah le gigi kuning sebab selalu terlupa nak gosok gigi... sompek pulak tu.... isyy....isyy...isyy...