Tuesday, April 13, 2010

BEG

Maktok adalah seorang yang paling bijak dan berhemah dalam bershopping.... saya sangat tabik dengan kebijaksanaan Maktok kalau memilih barang semasa bershopping.... kalau Maktok pergi travel mesti dia akan beli barang2 yang unik dan cantik tetapi murah harganya..... MakTeh (panggilan untuk kakak saya yang no.2 oleh anak2 saya) juga mewarisi skill yang sama... Maktok dan Makteh ni mesti akan jumpa barang2 yang cantik tetapi murah yang mana saya takkan jumpa punya kalau pergi shopping... memandangkan saya pun memang tak gheti dalam bisnes tawar-menawar ni maka saya pun memang tak pandai bershopping.

Kalau pergi travel selalunya Maktok akan jumpa beg2 yang cantik2 dan murah2... ada banyak jugalah collection beg Maktok... ni lah antara beg2 Maktok yang dibawa semasa nak pergi ke rumah Makteh di Kuantan....


Ni pula salah satu beg yang baru dibeli di Mekah semasa mengerjakan umrah tempohari.... sewaktu Maktok nak pergi ke Surabaya haritu dia bercadang untuk membawa beg yang baru dibeli ini... malangnya, semasa hendak melangkah keluar dari rumah untuk bertolak ke KL, Maktok terpaksa menukar rancangan untuk membawa beg lain....

Sebabnya ialah..... Maktok dengan kasut yang tercabut tapaknya dan beg yang tertanggal tangkainya memang sinonim sekali...

Baru je angkat beg tu sebelum keluar rumah dah tanggal pulak tangkainya.... kelam kabut Maktok cari beg lain.... nasib baik juga beg Maktok banyak....

Takpelah Maktok.... nanti kita try repair yea... kalau tak buleh kita cari lain je lah... apa nak buek... dah takde rezeki...