Wednesday, April 15, 2009

MAKTOK KE UZBEKISTAN

Pagi ni Maktok dah bersiap2 untuk ke Uzbekistan.... Maktok pegi dengan kawan2nya yang juga merupakan jiran2 kat sini juga... Trip kali ini ikut Poto Travel Agency. Rancangan awalnya saya akan hantar Maktok ke Stesyen keretapi pagi ini tapi last minute Maktok decide nak pegi dengan kawan dia Mak Noi saja... Mak Tok dan Mak Noi akan duduk sebilik di Uzbekistan nanti... so dari JB Maktok dan kawannya Mak Noi akan naik keretapi sampai ke KL Sentral... dari KL Sentral mereka akan naik pula Train KLIA Express untuk ke KLIA... pukul 8.00 malam berkumpul di KLIA untuk check-in. Then bertolak ke Tashkent pada pukul 10.35 malam.
Maktok bawak 2 beg dan 1 backpack kecik... larat ke nih? risau pulak nengoknya...
Inilah dia kasut Sembonia yang baru dibeli masa sale kat Jusco haritu.... khas untuk dipakai untuk trip ke Uzbekistan ni.... kali ni suruh dia beli kasut baru aje... sebab sebelum2 ni kalau dia pergi trip mana2 mesti belum sampai tempat dituju mesti tapak kasut dia dah ternganga lah... tanggallah... macam2 jadi... ada sekali tu baru sampai airport kasut dia dah terbarai dan tanggal tapaknya... terpaksa cari kasut baru pulak kat sana... kan susah tu! baik le beli kasut baru je... selamat sikit... tapi Maktok takut kasut baru ni akan melecetkan kaki dia... so semalam belikan dia plaster siap2 untuk dibawak bekal... haritu pun dia dah gigit siang2 belakang kasut tu sambil cakap "sebelum kau gigit aku, aku gigit kau dulu"... saja aje Maktok main2... tapi memang wujud petua ni kan! berkesan atau tak... tak tau le..
"Maktok nak pegi mana? Nurul pun nak ikut.... nak jugak...nak jugak...nak jugak... "

Testing tarik beg... nak tengok larat ke tak.... dah nak pegi dah ni... tengah tunggu Mak Noi datang ambik Maktok.... Sambil menunggu ni dah dekat 5 - 6 kali jugaklah Maktok pegi toilet... biasalah kan... kalau kita tengah excited nak jalan jauh memang macam2 rasa... asyik rasa nak pegi toilet je... lagipun dia risau nak pegi toilet dalam train nanti... susah kata dia, baik buang siang2 kat rumah...
BYE... BYE... Maktok...SELAMAT JALAN.... Jaga diri baik-baik tau...