Wednesday, February 24, 2010

NOSTALGIA MEE SIPUT

Kali terakhir saya makan mee siput ni adalah semasa saya form 5... lebih kurang 24 tahun yang laluuuuuu... fuh, lamanya. Mee siput ni telah mengembalikan nostalgia semasa zaman persekolahan saya di SMS Muar. Masa tu everytime balik prep malam mesti ada sorang Pakcik ni nunggu kitorang depan pintu pagar asrama puteri dengan motor dia. Pakcik tu jual mee siput ni. Kitorang gerenti beli, best mee siput dia makan dengan sambal dia sekali... tapi mee siput yang saya goreng ni keras lah... ngilu gigi nak geget dia.... mee siput yang saya makan kat sekolah dulu tu rangup jer...
Masih boleh bayangkan budak2 balik prep berebut beli mee siput depan pintu gate masuk ke asrama puteri sebelah dewan makan... pastu teringat pulak scene budak pompuan kena histeria depan pintu gate asrama pompuan tu... masa tu kami baru balik prep malam... sampai je pintu gate tu budak tu takut nak masuk sbb kata dia ada org pakai baju putih tunggu dia kat depan gate tu.... dalam dia takut2 tu terus jerit2 and terus kena histeria.... nostalgia betul lah.....