Wednesday, November 26, 2008

MMMM....SEDAPNYER CHEESECAKE.....

Saya teringin nak makan cheesecake..... puas nengok resepi cheesecake kat internet...punyalah banyak tak tau nak ikut resepi mana satu.... last2 saya ikut jer resepi kat belakang kotak cream cheese yang saya beli untuk buat cheesecake saya sebab resepi tu simple jer tak payah bake dlm oven.... masuk esbok jer....

sape2 nak resepinya negoklah kat belakang kotak cream cheese ni...


Tapi saya tak guna pun tin pembakar yang khusus untuk cheesecake tu... alaa... yang ada kunci kat tepi dia tu... tapi saya guna bekas cupcake aje... sonang nak makan takyah potong2....

Sobonarnyer saya dah lama dah berangan nak try buat cupcakes.... dah berjaman saya beli acuan cupcakes tuh... tapi sampai laa ni tak buat2 pon... last2 guna untuk buat cheesecake sajer... takpelah...berguna juge... tak lah membazir beli...

Dalam kotak cheese tu ada 2 resepi... resepi yang satu lagi tu chocolate cheesecake.... sama je cara buatnya cuma ada tambah chocolate toblerone yang dicairkan... ada jugak saya try buat tapi saya guna cooking chocolate yang biasa tu jer... tak kuasalah saya nak pakai chocolate toblerone yang mahal yang amat tuh.... budak2 pon suke gak cheesecake chocolate nih... saya pon suka gitew...tak sempat nak amek gambar sebab dah abisss...