Friday, December 19, 2008

BEFORE AND AFTER

Sebenornye kami tiga beranak ni (yang pompuan jer) dah diserang dengan serangan kutu kat kepala... so kami tiga beranak ni memang asyik tergaruk sana tergaruk sini jer... tang rambut Nurul ni susah sikit nak cari kutu dia sebab rambut dia panjang sangat... so masa tengah cari kutu tu saya pun terkial-kial le nak membetulkan rambut dia yang kusut2 tu...last2 saya (jokingly) suggest kita potong jer rambut dia... tiba2 Nurul dengan excitednye suruh saya potong itu jam jugak... macam2 helah saya buat nak suruh dia lupakan hasrat dia tu tapi dia keep persisting jugak... sampai merajuk2 gitu bila saya keep on bagi reason tak nak potong rambut dia..(sebenornye saya sayang nengok rambut dia dah panjang)... last2 sebab tak tahan dengan rengekan dia saya pon dengan nekadnye keluarkan gunting dan surat khabar.... soooo this is BEFORE...

Happy semacam je bila saya pakaikan baju kertas kabor untuk dia... excited le tuh...

Soooo....this is AFTER.... memula tu saya potong sikit jer dalam 5 inci gitu... pastu dia tak puas hati.. dia kata nak pendek macam kawan dia Wahidah... dia suruh jugak saya potong pendek lagi... alang-alang menyeluk pekasam... bior sampai ke pangkal ketiak... nah... ambik...
Asalkan anakku bahagia sudah le...


Pastu dengan tak semena-mena saya gian pulak nak potong rambut... so... Nurinlah jadi mangsanye...duduk sini Dikkk....mama potong rambut yea....

Soooo.... this is BEFORE.... diam pulak dia... menurut perintah je kali ni... sungguh tak sangka saya.... mula2 tu saya joking2 je suruh dia duduk nak potong rambut... ingatkan dia nak protest ler cakap "NOOOOOO WAY" (the only perkataan yang dia tau cakap), nengok2 dia duduk betul2.. bila pakaikan baju kertas kabor tu pun dia tak protest... cuma dia pejam mata aje sejak dia duduk kat kerusi tu sampai ler habis potong rambut dia...


Still pejam mata.... sikit pun tak protest.....


Eh...tertidur ke budak nih? (at one time saya ingatkan dia tertidur... rupanya tak..bila saya panggil nama dia.. celik pulak dia nengok saya)...


Sooo... this is AFTER....(notice the sepit baju...kalau tak tu dia dah menjerit dah tak nak pakai sepit baju tu... tapi kali ni...menurut je dia... heran bin ajaib tul!!!)


Nengok tuh.... kesian le anakku... panjang pendek rambut kawan tu dibuat mak dia... tapi don't worry... dah adjust balik dah.... kerja senang je tu... sekali rappppp aje... rata le dia....
These are the images of my very satisfied customer...




Nurul puas hati sebab kata dia habis sumer kutu2 tu jatuh dengan rambut dia yang dah dipotong tu... tapi kenapa still garuk2 kepala tu lagi Nurul?