Thursday, September 2, 2010

NURIN KALAU BERJUMPA GUNTING

Nurin sangat suka bermain dengan gunting... dia selalu menggunting kertas2 termasuklah suratkhabar Baba, buku2 abang dan kakaknya, baju orang yang saya sedang dalam proses menjahit sehingga saya terpaksa pergi ke Gulatis untuk mencari kain yang sama untuk diganti dan lain2 lagi.... pantang jumpa gunting, habis semua dia guntingnya...

Hinggalah pada suatu petang saya yang selalu mengantuk di bulan puasa ini sedang terlelap tapi masih sedar2 (tidur2 ayam camtu) terdengar yang Nurin menggunting sesuatu... sedap je bunyi benda yang dia gunting tu... KRRAAAPPPP.....KRRRAAAAAAPPPP.... nak kata dia gunting kertas tapi lain sikit bunyi nya.. tak macam bunyi gunting kertas pun.... apa benda yang dia gunting ni.... malas saya nak tengok sebab mata cam tak boleh bukak gitu.... tapi telinga mendengar.... tiba2 terdengar pulak jeritan si kakak Nurul, "Mamaaaaaaa..... Nurul gunting rambut dia...." Huh?? terus saya terjaga dan kelihatan Nurin yang panic terus berlari kesuatu sudut sambil menutup mukanya dengan bantal... (dia kalau dah buat salah memang dia akan sembunyi)....

Rupa2nya memang betollah dia gunting rambut dia sendiri.... nengok tuh rambut depan dia macam kena gigit tikus gitu....

Nasib baik tak terok sangat kesan guntingan dia tu... masih boleh disorokkan lagi....

Akhirnya saya terjumpa juga rambut yang dia gunting dan sorokkan dalam kotak ni.... isy3... bukan sikit2 tu...